Skip to content back to nav
 
 

Læring i SFO'en

Børn lærer både i formelle og uformelle læringsrum. Det uformelle læringsrum
opstår i børnenes frie leg i frikvarter og når de er på SFO, og eksempelvis leger
sammen på legepladsen. Det formelle læringsrum faciliteres gennem voksenstyrede aktiviteter (se eksempler nedenfor).

I SFO Smørum er vi inspirerede af læringsteoretiker Knud Illeris. Illeris forskning dokumenterer, at for at et menneske skal lære noget, er det ganske afgørende, at indholdet der skal læres er interessant, for den lærende. Det skal med andre ord
give mening og tage udgangspunkt i det der optager den lærende. Derfor er det vigtigt for os, at tilbyde aktiviteter som er spændende, og som hver især sigter bredt, således at børnene opretholder lysten til læring.

I forbindelse med den ny skolereform skal pædagogerne varetage en del af den understøttende undervisning, og her er læringsperspektivet det samme. Den understøttende undervisning fokuserer på den ene side på trivsel for det enkelte
barn og for hele klassen. På den anden side er der fokus på at understøtte den undervisning, der foregår i klassen.

 

 

 

 
 
Afdeling Balsmoseskolen

Æblevangen 126

2765 Smørum

Tlf: 7259 9000

Pædagogisk daglig leder:

Henriette Andersen

Se på kort

Afdeling Boesagerskolen

Flodvej 89

2765 Smørum

Tlf: 7259 9000

Pædagogisk daglig leder:

Anne-Margit Bjerglund Lassen

Se på kort

Afdeling Søagerskolen

Råbrovej 20

2765 Smørum

Tlf: 7259 9000

Pædagogisk daglig leder:

Charlotte Brandt

Se på kort